Psykologisen joustavuuden taidot opiskelun tukena -luento 25.10. ja Opiskelijan Kompassi

Haluatko kehittää hyvinvointiasi ja oppia konkreettisia keinoja, jotka auttavat selviämään opiskeluun liittyvistä haasteista? Oletko kiinnostunut pohtimaan, mikä on juuri sinulle tärkeää? Millaisin teoin voisit rakentaa omannäköistä ja itselle merkityksellistä elämää?

Luennon tarkoituksena on tutustua psykologiseen joustavuuteen, jolla tarkoitetaan kykyä olla tietoisesti läsnä tässä hetkessä, ja oppia tiedostamaan itselle tärkeät elämän arvot ja toimia niiden mukaan. Joskus omien arvojen mukainen toiminta voi aiheuttaa haastavia tunteita, ajatuksia ja tilanteita, joista selviämisessä hyväksymisen taito on avain hyvinvointiin ja joustavampaan käyttäytymiseen. Joustavan mielen taidot ovat taitoja, joita voidaan kehittää aktiivisen harjoittelun avulla ihan niin kuin muitakin taitoja, kuten käsilläseisontaa tai pianon soittoa.  Luennolla käydään läpi näitä taitoja ja keinoja niiden kehittämiseen.

Luento on avoin opiskelutaitoluento, jonne kaikki aiheesta kiinnostuneet Tampereen yliopiston opiskelijat ovat tervetulleita. Luento on myös tarkoitettu tukemaan itsenäistä Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot-opintojakson suorittamista ja Opiskelijan Kompassin itsenäistä käyttöä.  Voit myös tulla kuulolle tutustumaan aiheeseen, jos vasta harkitset Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot -opintojakson suorittamista tai Kompassin käyttöä.

Luennon pitää opintopsykologi Pauli Ordén.

LUENTO Tiistai 25.10.2022 klo 14.15-16.15, Zoom. Linkki luennolle. Luentoa ei tallenneta.

Kiinnostuitko enemmän? Haluatko oppia kehittämään näitä taitoja lisää ja saada samalla opintopisteitä?

Tampereen yliopisto otti viime vuonna käyttöönsä Opiskelijan Kompassin, joka on tutkitusti toimiva verkkopohjainen hyvinvointi- ja elämäntaito-ohjelma. Opiskelijan Kompassin avulla pääset itsenäisesti suorittamaan erilaisia hyvinvoinnin harjoituksia ja kehittämään omia psykologisen joustavuuden taitojasi.

Voit myös suorittaa Kompassin käyttöön pohjautuvan Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot -opintojakson (1-2op), joka sisältää joko itsenäistä tai hyvinvointivalmennuksen tukemaa Opiskelijan Kompassin käyttöä.  Itsenäiseen Opiskelijan kompassin käyttöön pohjautuva opintojakso (suoritustapa 1, 1op) on suoritettavissa omaan tahtiin jokaisen periodin aikana sekä suomeksi että englanniksi. Itsenäisen Opiskelijan kompassin käytön tueksi järjestetään vapaaehtoisia tukitunteja (Opiskelijan kompassi -työpajat). Tarkemmat tiedot opintojaksosta löytyvät Opsista opintojaksokuvauksesta.