Tunnista osaamisesi ja viesti osuvasti -ryhmämuotoinen verkkokoulutus 10.11.2020 klo 13.15 - 15

Kuvituskuva: Syyskuva Tampereen yliopiston pihalta

Onko harjoittelupaikan tai osa-aikatyön hakeminen suunnitteilla -tai oletko siirtymässä työelämään? Tai pohditko, miten voit jo opintojen aikana suunnitella ja suunnata tulevaa? Uraohjauksen asiantuntijoiden pitämässä koulutuksessa avataan näkökulmia oman osaamisen tunnistamiseen ja osuvaan viestintään työnhaussa.

Osaamista ja työelämätaitoja karttuu monenlaisista lähteistä – usein jopa huomaamatta! Verkkomuotoisessa koulutuksessa käydään uraohjauksen asiantuntijoiden alustusten, tehtävien ja kysymysten avulla läpi itselle kertyneen osaamisen sanoittamista ja suuntaamista kohti työnantajan tietotarvetta. Hakemuksella ja ansioluettelolla edetään haastatteluun, mutta moni miettii, mikä on työnhaussa olennaista. Tai ehkä pohdit opiskelijana tulevaisuuden (ura)vaihtoehtojasi ja sitä, miten tehdä valintoja tänään. Näihin kysymyksiin haemma yhdessä vastauksia.

Toteutustavasta

Koulutus pidetään Zoomissa tiistaina 10.11.2020 klo 13.15-15. Linkki Zoomiin lähetetään koulutuksen osallistujille ennen koulutuspäivää.

Koulutuksessa käytetään ajatusten jakamisen mahdollistamiseksi pienryhmissä zoomin ryhmä- ja chat-toimintoja.

Kenelle?

Koulutus on tarkoitettu Tampereen yliopiston eri alojen opiskelijoille, joille koulutuksen kysymykset ovat ajankohtaisia, oli kyseessä sitten kyseessä työelämään siirtyminen tai urasuunnittelu opintojen aikana. Koulutuksessa aihetta lähestytään erityisesti generalistien näkökulmasta, eli ns. ei tiettyyn ammattiin valmistavien opintojen kautta.

Hakeminen ja osallistujat

Koulutukseen haetaan verkkolomakkeella.
Lomake sulkeutuu ryhmän täytyttyä ja siinä kysytään mm. muutamia taustakysymyksiä sekä sisältötoiveita koulutuksen suunnittelun tueksi.

Koulutukseen voidaan ottaa noin 20 osallistujaa.

Kouluttajat ja lisätietoa

Kouluttajina toimivat Tampereen yliopiston uraohjauksen asiantuntijat Terhi Erkkilä ja Reeta Lehmusoksa.
Lisätietoa uraohjaus.tau(a)tuni.fi

Tervetuloa mukaan tilaisuuteen!

Koulutus on tarkoitettu kaikille Tampereen yliopiston eri alojen opiskelijoille, jotka kokevat koulutuksen kysymykset itselleen ajankohtaisiksi. Koulutus on maksuton, eikä siitä saa lähtökohtaisesti opintopisteitä.