Matkalla maisterin töihin -koulutus lokakuussa 2019

Matkalla maisterin töihin -koulutusiltapäivät 8. ja 10.10.2019

Ryhmäkoulutus opintojensa loppuvaiheessa oleville ja vastavalmistuneille Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijoille osaamisen pohdinnan ja työnhaun tueksi. Koulutuksessa pohjustetaan työnhaun prosessia oman osaamisen tunnistamisesta urasuunnitteluun ja työnhakuun (hakemuksen ja ansioluettelon toimivuus sekä työhaastattelu).
Omaa työnhakua kannattaa pysähtyä aina ajoittain suunnittelemaan ja arvioimaan -voisiko jotain tehdä toisin? Koulutuksessa osallistujien erilaisten näkökulmien tunnistaminen antaa uusia ideoita myös omaan työnhakuun!

TAPAAMISTEN SISÄLLÖT

1.koulutusiltapäivä ti 8.10. klo 12.30 – 16

Ensimmäisen koulutuspäivänä tutustutaan työnhakuprosessin vaiheisiin. Miten tunnistaa ja viestiä opintojen tuomasta osaamisesta työnhaussa? Työelämäasiantuntijoiden alustukset ja pienimuotoinen ryhmätyöskentely tukevat osallistujien oman työnhaun systemaattista arviointia. Tavoitteena on, että osallistuja pystyy työnhaun prosessien tunnistamisen myötä tehostamaan omaa työnhaun viestintää sekä hahmottamaan kohtia, joihin kannattaa omassa työnhaussa panostaa enemmän.

2.koulutusiltapäivä to 10.10. klo 12.30 – 16

Työnhaun prosessointia jatketaan konkreettisesti pienryhmä- ja vaihtuvana parityöskentelynä oman hakemuksen ja ansioluettelon kehittämiseksi. Jokainen osallistuja omaksuu ns. rekrytoivan työnantajan näkökulman tarkastellessaan hakupapereita. Tavoitteena on, että jokainen osallistuja saa iltapäivän aikana omakohtaista kokemusta useiden työnhaun asiakirjojen arvioimisesta sekä vastaavasti palautetta omiin työnhaun asiakirjoihinsa.

Työskentelytavat ja välitehtävä

Koulutus pitää sisällään asiantuntija-alustuksia sekä itsenäisiä että ryhmätehtäviä. Toisen lähipäivän työskentely perustuu välitehtävänä kirjoitettujen oman hakemuksen ja ansioluettelon käsittelyyn. Jokainen osallistuja antaa ja vastaanottaa palauteta osana työskentelyä useisiin työnhaun asiakirjoihin.

Koulutukseen hakeminen

Koulutukseen haetaan verkkolomakkeella -toivomme saavamme hakulomakkeella myös hieman taustatietoa tilanteestasi ja toiveistasi koulutuksen valmistelun tueksi. ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT

Koulutukseen voidaan ottaa 15-20 osallistujaa, joille valmistuminen ja työnhaun kysymykset ovat ajankohtaisia. Valinta tehdään ensisijassa ilmoittautumisjärjestyksessä ja haku suljetaan koulutuksen täytyttyä. Koulutus iltapäivät pidetään keskustakampuksella, tarkemmat tilatiedot ilmoitetaan koulutukseen valituille myöhemmin.

Kouluttajat ja lisätietoa

Kouluttajina toimivat työelämäasiantuntijat Terhi Erkkilä ja Reeta Lehmusoksa.
Lisätietoa kouluttajilta sähköpostitse: uraohjaus.tau[at]tuni.fi

Tampereen yliopiston työelämäasiantuntijat