Apurahan avulla uutta tietoa, ajantasaista osaamista ja parempia verkostoja
Aloittaessani TAMK:lla viime Elokuussa olin täysin ulkona tutkijavaihdoista, apurahoista, erasmuksista ja muista erilaisista mahdollisuuksista. Ja rehellisesti sanoen, tilanne ei ole juurikaan muuttunut, mutta kollegan suosituksesta heti syksyllä hakemani K. Ruuskasen säätiön apuraha oli mielenkiintoinen instrumentti, jonka turvin tarkoituksena oli lähteä Hollantiin oppimaan sieltä benchmarkatun yliopiston yrittäjyyden maisteriohjelman sisältöä ja tarjontaa. Loppuvuoden aikana kuitenkin tarve kuitenkin hieman muuttui ja alkuvuodesta hain pientä muutosta apurahan käyttökohteeseen, johon sainkin positiivisen päätöksen. Ja hyvä niin, koska olin aivan liian ylioptimistinen siihen, miten vaikeaa onkaan saada järjestettyä vierailu ilman olemassa olevaa verkostoa, tärkeä oppi siis sekin.