Nepsy Tools: kokeile sovellusta ja keksi sille nimi!

Screenshot-kuvia Nepsy Tools -sovelluksesta.

Kokeile Nepsy Tools -hankkeessa kehitettyä ajanhallintasovellusta! Sovellus on kehitetty auttamaan keskittymisessä. Nepsy Tools -hankkeen kohderyhmänä ovat 16–29-vuotiaat neuropsykiatrisesti oirehtivat henkilöt.

Sovellusta on kehitetty yhdessä kohderyhmän nuorten kanssa. Olemme järjestäneet useita ideointityöpajoja, joissa on kerätty kohderyhmän nuorten ajatuksia siitä, millainen mobiilisovellus voisi auttaa heitä arjen askareissa ja työelämässä. Näiden ideoiden perusteella on syntynyt sovellus, joka on tarkoitettu erilaisten tehtävien tekemiseen ja ajanhallintaan. Sitä mukaa kuin sovellus on mennyt eteenpäin, olemme järjestäneet katselmointityöpajoja, joissa nuoret ovat päässeet antamaan sovelluksesta palautetta. Jatkamme sovelluksen kehitystä hankkeen loppuun asti, mutta nyt olemme siinä pisteessä, että olemme julkaisseet sovelluksen ensimmäisen julkisen version Google Play -kauppaan. Tekninen toteutus on tehty JavaScriptillä React Native -ohjelmistokehykseen pohjautuvaa Expo Toolkitia käyttäen.

Sovellus sopii ihan jokaiselle, joka haluaa keskittyä tehtäviinsä tietyn aikaa. Tehtävänä voi olla mikä tahansa: koulutehtävä, kotityö, harrastus tai vaikka sukulaiselle soittaminen. Sinä päätät, mikä on sellainen tehtävä, jonka tekemiseen haluat keskittyä. Ajan voit valita itse ja asettaa myös tauot sopivan ajan kuluttua.

Sovelluksessa on tällä hetkellä pelillisiä ominaisuuksia, joiden kehitys tulee vielä jatkumaan. Pisteitä saa esimerkiksi, kun on saanut tehtävän tehtyä tai kun on tehnyt tehtäviä asettamansa ajan.

Kilpailu: keksi sovellukselle nimi!

Sovellus kulkee tällä hetkellä nimellä Learnis. Nimi ei kuitenkaan kuvaa koko sovelluksen potentiaalia, joten toivomme saavamme ehdotuksia sovelluksen nimestä. Nykyinen nimi viittaa vahvasti opiskeluun, mutta todellinen käyttöalue on laajempi. Sovelluksesta voisi hyötyä kuka tahansa mobiilikäyttäjä. Mikäli ehdotuksesi valitaan sovelluksen nimeksi, voit noutaa TAMKilta tuotepalkinnon.

Osallistu nimikilpailuun ja anna sovelluksesta palautetta oheisella lomakkeella viimeistään 1.8.2022: http://lomake.tamk.fi/lomakkeet/33183/lomake.html

Otamme nimikilpailun voittajaan yhteyttä sähköpostilla kilpailuajan päätyttyä.

Sovelluksen lataus
Sovelluksen voi ladata Googlen Play -kaupasta: https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.tamk.nepsylearningapp

Kirjoittajat: Tampereen ammattikorkeakoulun lehtorit Anne-Mari Sainio, Outi Tuisku ja Sami Kojo-Fry

Nepsy Tools -logoTampereen ammattikorkeakoulun logoTampereen seudun autismiyhdistyksen logoVipuvoimaa EU:lta -logoEuroopan unionin logo