Lämätään hyvä liikkeelle – TAMKin opiskelijat tekevät hyväntekeväisyyttä vähäosaisten pirkanmaalaisten kiekkoperheiden tueksi

Kuvituskuva

Jääkiekkovaikuttaja ja Kooveen entinen puheenjohtaja Risto Laine on kerännyt uransa aikana puolivahingossa autotalliinsa pienen jääkiekkomuseon. Jokaisella esineellä on tarinansa, kuinka se on päätynyt Laineen kokoelmaan. Mukana on niin kiekkoja, pelipaitoja kuin mailojakin, joista moni on varustettu pelaajan nimikirjoituksella. Jopa Wayne Gretzkyn ainoa MM-näyttäytyminenkin on noteerattu.

Laine päätti luopua kokoelmastaan ja antoi Tampereen ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijoille valtuudet myydä tuotteet ja lahjoittaa niistä saadut tuotot hyväntekeväisyyteen. Hän päätti ottaa yhteyttä Jääkiekkoliiton Hämeen aluepäällikkö Jouko Mattilaan ja kysyi neuvoa,  miten esineet saataisiin kaupattua.  Projekti lykkääntyi koronan takia ja koronatilanne onkin vaikuttanut negatiivisesti monen perheen tuloihin ja lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksiin. Nyt esineet huutokaupataan Huuto.net-sivustolla ja tuotot annetaan lyhentämättömänä vähäosaisten pirkanmaalaisten kiekkoperheiden tueksi.

KiekkoFest-nimeä kantavan projektin suunnittelu ja käytännön toteutus on annettu TAMKin ensimmäisen vuoden liiketalouden opiskelijoille toimeksiantona. Projektiin osallistuu kokonaisuudessaan yli 100 liiketalouden opiskelijaa, jotka ovat jakautuneet neljään eri tiimiin. Tiimien vastuualueina ovat sisällöntuotanto, markkinointi, logistiikka ja sidosryhmät. Projektin kautta opiskelijat pääsevät oppimaan tärkeitä tiimityötaitoja, projektinhallintaa, markkinointia sekä sisällöntuotantoa keinotekoisen oppimisympäristön sijaan tosielämässä. Projektin kautta opiskelijoilla on ainutlaatuinen mahdollisuus kartuttaa työelämätaitoja ja tehdä samalla hyvää vähäosaisten perheiden tueksi. Projekti on saanut hyvän vastaanoton opiskelijoiden keskuudessa.

Voit itse auttaa ja vaikuttaa KiekkoFestin onnistumiseen jakamalla KiekkoFest-julkaisuja Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja huutamalla tuotteita Huuto.netissä. Lisätietoja projektin edistymisestä saat seuraamalla Kiekkofestiä sosiaalisessa mediassa.

Huutokauppa alkaa perjantaina 16.4.2021 ja loppuu sunnuntaina 25.4.2021.

KiekkoFest-tapahtuma Facebookissa

KiekkoFest-tapahtuma Instagramissa

Aamulehden artikkeli 12.4.2021: Risto Laineen ainutlaatuinen jääkiekkokokoelma huutokaupataan: Wayne Gretzkyn ja suomalaistähtien mailojen tuotot ohjataan Pirkanmaan jääkiekkonuorille

Otetaan yhdessä maila käteen ja lämätään hyvä liikkeelle!

Teksti ja kuva: KiekkoFest-blogitiimi, TAMKin liiketalouden opiskelijat